Condes course planning - discussion forum
Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Eksporter baner til GPS

Posted by Nicolai Kliem 
Eksporter baner til GPS
February 18, 2019 03:12PM
Jeg har fået problemer med at eksportere baner til GPS, for at kunne uploade dem til o-track. Jeg har gjort det masser af gange med en anden skov (Nørreskoven), men for Gansløse Ore virker det ikke. Jeg får følgende fejlmeddelelse
Condes kan ikke eksportere baner for dette løb til en GPS-tracking applikation.

Kortet skal være geo-refereret i UTM-koordinatsystemet for at Condes kan beregne bredde/længde-koodinater for posterne.

Jeg kan se en forskel i condes nederst til venstre. Kortfil-målestok og Udskriftmålestok er det samme, men på Nørreskoven, står koordinaterne i almindelige længde-breddegrad, mens der for Ganløse står værdier, som muligvis er UTM.
Vores korttegner i klubben mener, at det er præcis samme opsætning for de to kort. Er der nogen, der ved, hvad vi gør forkert?

mvh
Nicolai Kliem
Farum OK
Finn Arildsen
Re: Eksporter baner til GPS
February 18, 2019 03:25PM
Hej Nicolai

I OCAD-filen findes en indstilling, som angiver hvilket koordinatsystem kortet bruger. Denne indstilling skal stå til UTM/WGS84 zone 32N. Derudover skal kortets offset i forhold til UTM-zone 32Ns nulpunkt være angivet korrekt.

Danmark ligger i UTM-zonerne 32 og 33 (zone 31 i Nordsøen). Jylland og en stor del af Sjælland er i zone 32, mens resten af Sjælland (fra Roskilde mod øst) og hele Bornholm er i zone 33. Imidlertid "strækkes" zone 32 normalt ud til at dække hele Sjælland og kun Bornholm ligger således i zone 33.

Hilsen
Finn

Edited 3 time(s). Last edit at 02/21/2019 12:54PM by finn.
Re: Eksporter baner til GPS
February 19, 2019 08:36AM
Super, det virkede, tak for hjælpen.
Nicolai
Author:

Your Email:

Subject:

Attachments:
  • No file can be larger than 62.5 MB
  • 5 more file(s) can be attached to this message

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **  **     **  **    **  **   **   **     ** 
 **        **     **  **        **  **    **     ** 
 **        **     **  **        **  **    **        
 **    **  **     **  **    **  **   **   **        
  ******   ********    ******   **    **  **        
This is a moderated forum. Your message will remain hidden until it has been approved by a moderator or administrator